Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Missriktad ilska

Av blackgraywhite - 24 april 2014 02:46

När man kommer ifrån en mindre stad som min så får man inte se så mycket extremister förutom de som är extrema med sitt alkoholintag tyvärr.
Sedan jag flyttat till en större stad för att studera så har jag stött på massa feminister.
Tidigare tänkte jag inte så mycket om feminister, jag tänkte bara på att det är bra att någon kämpar för jämlikheten.

Nu vill jag säga att tyvärr för feministerna så var jag nyfiken ett tag på att kalla mig feminist men har blivit avtänd av tanken PGA att de får saker och ting att kännas som ett tvång. Lite som jag känner över kristna som vill övertyga mig att tro på gud, bibeln, präster och kyrkan.

Frågar en feminist mig  jag är det också och jag svarar nej så får man en shockad uppsyn, nästan upprörd uppsyn och en fråga om "varför?!"
För självklart måste ju alla vilja kalla sig feminister för att det är något att vara stolt över?

Nej det finns de som gjort att jag inte vill kalla mig feminist.
De som riktiar sin ilska fel, de som tror att jag rakar min mus PGA en man.. listan kan göras längre

När jag måste konstant tänka på vad jag säger för att närsomhelst så kan jag få en repremand för att jag tycker fel.
När jag inte vågar skämta längre på sättet jag brukar för att man får en elak blick mot sig om man drar ett sexuellt skämt.
Jag tycker inte det riktigt är okej då jag faktiskt tycker det är fel att man skyller på offret i våldtäkt, man ber ALDRIG om det. Jag tycker kvinnor ska tjäna lika mycket som män med samma kompetens och att man ska få se ut och klä sig hur man vill.

Att inte kunna skämta och säga " du suger fint" när någon äter en isglass utan att få den där blicken, den där blicken som säger att jag är personen som bidrar till kvinnoförtrycket. Nej jag drog ett skämt, ett sexuellt skämt ja men jag skulle dra det mot en man också. 

Jag rakar benen, armhålorna och musen men jag tycker inte att alla andra också ska göra det, det är en smaksak från min sida då jag tycker det känns fräshare och känner mig finare. Jag gör det bara för mig.
Jag sminkar mig för att jag tycker om att använda mitt ansikte som ett canvas.
Jag tränar och tänker på vad jag äter för att jag vill gilla det JAG ser i spegeln och för att jag vill vara hälsosam och må bra.
Jag gör det jag gör för mig, inte någon annan.

Jag förstå att feminister känner att de måste kämpa så hårt för att något ska hända i samhället, för att folk ska öppna ögonen men jag tycker det är FEL FEL FEL att rikta ilskan mot en person som jag, att försöka korrigera och redigera allt jag gör som inte passar i en feminists ögon.
Snälla ha lite förbiseende om ni tycker jag säger något fel då jag faktiskt inte menar något illa.
Rikta ilskan mot de som faktiskt kämpar emot eran sak och utbilda de okunniga.


Rant over.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blackgraywhite - 24 april 2014 11:36

Tänk om jag inte varit med om allt skit jag varit med om i mitt liv, då skulle jag inte vara densamma som jag är idag.Idag kan jag uppskatta allt jag har och inse att det är lite dumt att man alltid vill ha mer men man är ju mänsklig.Jag har en pojkv...

Av blackgraywhite - 24 april 2014 11:17

Nu har jag varit ganska negativa i mina inlägg men det är ju så att det är de negativa sakerna som man har svårt att utrycka i sin närhet, det har jag i alla fall.Alla ser mig som en glad person och så fort jag inte är glad så flyr folk mig som att j...

Av blackgraywhite - 24 april 2014 11:04

Det är skönt att ha en blogg där jag är anonym, inte för att jag vill hoppa på någon men för att jag kan skriva vad jag vill utan att bli dömd av människor i min närhet.Jag kan vara ärlig för ingen vet ju att det är jag.Det är tråkigt att jag känner ...

Av blackgraywhite - 24 april 2014 10:50

Känner mig megatrött då jag somnade ganska sent igår eftersom hjärnan gick på högvarv..igen.Att hjärnan går på högvarv när man ska sova är inget ovanligt, jag har haft det så sedan jag var liten.Då låg man och tänkte på om någon skulle vara snäll mot...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards