Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Mobbing

Av blackgraywhite - 24 april 2014 10:50

Känner mig megatrött då jag somnade ganska sent igår eftersom hjärnan gick på högvarv..igen.
Att hjärnan går på högvarv när man ska sova är inget ovanligt, jag har haft det så sedan jag var liten.
Då låg man och tänkte på om någon skulle vara snäll mot en på skolan nästa dag.. ja ganska sorgligt, jag var väldigt mobbad och hade inga egentliga vänner från det att jag började lekis.

De slog mig aldrig vilket jag önska att de hade gjort eftersom det är så mycket lättare att värna sig mot slag än mot ord, i alla fall för mig. Jag var stark när jag var liten, både mentalt och fysiskt och det var väl det som gjorde att jag överlevde.
De kallade mig saker, frös ut mig och visade på alla möjliga sätt att jag aldrig skulle passa in.
Där jag hade suttit ville ingen sitta, jag blev vald sisst till allt.. jag skulle vilja säga att till och med läraren var med på det som ignorerade problemet och gjorde det svårt för mig genom att be oss själva dela in oss i grupper när vi skulle göra något (det slutade med att jag satt kvar själv och hon fick placera mig i en grupp som egentligen inte ville ha mig.) och när jag skrek åt killarna att sluta en dag i 2:an tror jag det var, då de hade skickat "post" till mig med en bild på en gris och började kalla mig för grisen och nöffa åt mig.
Jag fick repremand för att jag skrek i klassrummet.. anledningen att jag gjort det blev totalt ignorerad.


Jag såg inte ut som en gris.
Jag har en normal näsa och jag hade en liten kropp.
Hela min uppväxt har jag varit mobbad utan att egentligen veta varför, enda anledningen jag kan komma på är att jag är mig själv och sådant gillas inte i det svenska samhället med den äckliga jantelagen.
Nu när jag är i mitten på 20års åldern så behandlas jag mycket bättre just därför att jag är annorlunda, folk gillar att jag inte riktigt tänker som alla andra, att jag klär och sminkar mig som jag vill. Jag har bara haft tur i det eftersom mentaliteten i det här landet inte har förändrats sen jag var liten.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blackgraywhite - 24 april 2014 11:36

Tänk om jag inte varit med om allt skit jag varit med om i mitt liv, då skulle jag inte vara densamma som jag är idag.Idag kan jag uppskatta allt jag har och inse att det är lite dumt att man alltid vill ha mer men man är ju mänsklig.Jag har en pojkv...

Av blackgraywhite - 24 april 2014 11:17

Nu har jag varit ganska negativa i mina inlägg men det är ju så att det är de negativa sakerna som man har svårt att utrycka i sin närhet, det har jag i alla fall.Alla ser mig som en glad person och så fort jag inte är glad så flyr folk mig som att j...

Av blackgraywhite - 24 april 2014 11:04

Det är skönt att ha en blogg där jag är anonym, inte för att jag vill hoppa på någon men för att jag kan skriva vad jag vill utan att bli dömd av människor i min närhet.Jag kan vara ärlig för ingen vet ju att det är jag.Det är tråkigt att jag känner ...

Av blackgraywhite - 24 april 2014 02:46

När man kommer ifrån en mindre stad som min så får man inte se så mycket extremister förutom de som är extrema med sitt alkoholintag tyvärr.Sedan jag flyttat till en större stad för att studera så har jag stött på massa feminister.Tidigare tänkte jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards